banner
banner

Jorge Martínez Stack

foto

CAPÍTULO DE LIBRO



Estévez Nenninger, E. H., Valdés Cuervo, A. A., González Bello, E. O., Durand Villalobos, J. P., Lloyd, M., Martínez Stack, J. G., y Parra Pérez, L. G. (· September 2021). Higher education, science, technology, and academics in México: At a crossroads. En T. Aarrevaara, M. Finkelstein, G. A. Jones G.A. y J. Jung J. (Eds.), Universities in the knowledge society. The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective, vol 22, pp. 357-373. Springer. ISBN 978-3-030-76579-8. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-76579-8_20.

Martínez Stack, J., Lloyd, M. & Ordorika, I. (2015). The impact of government policies on the profiles and attitudes of academics in two emerging economies: Brazil and Mexico. En W.K. Cummings & U. Teichler (Eds.), The Relevance of Academic Work in Comparative Perspective, The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective 13. (pp. 193-215).

Ordorika, I., Martínez Stack, J., Lloyd, M. (2015). The impact of government policies on the profiles and attitudes of academics in two emerging economies: Brazil and Mexico. En W.K. Cummings, U. Teichler (Eds.), The Relevance of Academic Work in Comparative Perspective (pp. 193-216). The Changing Academy - The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective 13.

Galaz-Fontes, J.F., Martínez-Stack, J.G., Estévez-Nenninger, E.H., Padilla-González, L.E., Gil-Antón, M., Sevilla-García, J.J., y Arcos-Vega, J.L. (2013). The Divergent Worlds of Teaching and Research Among Mexican Faculty: Tendencies and Implications. En: J.C. Shin, A. Arimoto, W.K. Cummings, U. Teichler (Eds.), Teaching and Research in Contemporary Higher Education. Systems, Activities and Rewards (pp. 199-220). Springer.

Ordorika, I., Lloyd, M., Martínez-Stack, J., (2013). Una aproximación a la definición de la metodología y aplicaciones de las comparaciones educativas institucionales. En Navarro, M., & Navarrete, Z. (Eds.), Comparar en educación: diversidad de intereses, diversidad de enfoques. (pp. 29-46), Sociedad Mexicana de Educación Comparada/Colegio de Tamaulipas, México.

Estévez, N.E. y Martínez S.J. (2012). La actividad docente en la educación terciaria mexicana: La perspectiva de sus académicos. En N. Fernández Lamarra y M. Marquina (Comps.), El futuro de la profesión académica: Desafíos para los países emergentes (pp. 371-386). Buenos Aires: Universidad Nacional de Tres de Febrero.

Martínez-Stack, J., & Ordorika, I. (1993). Algunas notas sobre la UNAM y su incidencia en el desarrollo cultural de México. En Educación y Reforma Constitucional. Cámara de Diputados LV Legislatura, México, DF.


Derechos reservados 2024 PUEES-UNAM
Universidad Nacional Autónoma de México