CAPÍTULO DE LIBRO
Estévez Nenninger, E. H., Valdés Cuervo, A. A., González Bello, E. O., Durand Villalobos, J. P., Lloyd, M., Martínez Stack, J. G., y Parra Pérez, L. G. (· September 2021). Higher education, science, technology, and academics in México: At a crossroads. En T. Aarrevaara, M. Finkelstein, G. A. Jones G.A. y J. Jung J. (Eds.), Universities in the knowledge society. The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective, vol 22, pp. 357-373. Springer. ISBN 978-3-030-76579-8. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-76579-8_20.
Galaz-Fontes, J.F., Martínez-Stack, J.G., Estévez-Nenninger, E.H., Padilla-González, L.E., Gil-Antón, M., Sevilla-García, J.J., y Arcos-Vega, J.L. (2013). The Divergent Worlds of Teaching and Research Among Mexican Faculty: Tendencies and Implications. En: J.C. Shin, A. Arimoto, W.K. Cummings, U. Teichler (Eds.), Teaching and Research in Contemporary Higher Education. Systems, Activities and Rewards (pp. 199-220). Springer.
Ordorika, I., Lloyd, M., Martínez-Stack, J., (2013). Una aproximación a la definición de la metodología y aplicaciones de las comparaciones educativas institucionales. En Navarro, M., & Navarrete, Z. (Eds.), Comparar en educación: diversidad de intereses, diversidad de enfoques. (pp. 29-46), Sociedad Mexicana de Educación Comparada/Colegio de Tamaulipas, México.